برند Asicsدر سال 2018 69 ساله شد كه برابر با صدمين سالگرد تولد آقاي اونيت سوكا، بنيانگذار اين برند بود. Asicsراه درازي را پيموده است: از يك فروشگاه كوچك با 4 كارمند كه كفش هاي ورزشي براي بچه هاي مدرسه مي ساختند تا تبديل شدن به يكي از بزرگترين و تاثيرگذارترين برندهاي ورزشي در جهان!
در طول دهه هاي گذشته، Asicsبه يكي از شناخته شده ترين برندهاي ورزشي عملكردي براي كفش و پوشاك ورزشي تبديل شده است. از قهرمانان المپيك و ستاره هاي سينما گرفته تا ورزشكاران معمولي و كساني كه دوست دارند صبح ها كمي بدوند، كتوني اسيكس زنانه نامي آشنا براي لباس هاي ورزشي در سراسر جهان به حساب مي آيد.
اگر به گذشته نگاه كنيم و به جايي برويم كه همه اين موارد از آنجا شروع شد، بايد گفت كه داستان اسيكس از جواني شروع شد كه خواب يك كفش بسكتبال و يك اختاپوس را ديد...
اسكس
همه چيز از اينجا شروع شد: اختراع مجدد كفش بسكتبال
در سال 1949، كيهاشيرو اونيتاسوكا، يك نظامي بازنشسته، در حال ساخت كفش براي كودكان بود. او نام شركتي را كه راه اندازي كرده بود، شركت اونت سوكا بود و اين شركت در آن زمان دفتر كوچكي داشت كه تنها 4 كارمند داشت.
اونيت سوكا كه در ژاپن پس از جنگ زندگي مي كرد معتقد بود براي ارتقاي روحيه و روحيه جوانان ژاپني بايد سبك زندگي سالم را از طريق ورزش و قهرماني ترويج كرد، بنابراين اولين اقدام جسورانه آقاي اونيت سوكا اين بود كه انقلابي را به وجود آورد.
در آن زمان كفش هاي بسكتبال براي حركات سريع طراحي نشده بودند و چسبندگي لازم را در زمين نداشتند. اونيت سوكا پس از چندين بار آزمون و خطا به ايده جالبي در سالاد اختاپوس خود رسيد. او متوجه شد كه ساكشنهاي روي پاهاي اختاپوس چسبندگي بالايي دارند و به اين نتيجه رسيد كه اگر بتواند به همان شكل مكندهها را روي كفشهاي لاستيكي بسازد، ميتواند كفش بسكتبالي بسازد كه چسبندگي لازم را داشته باشد و بازيكنان اين كار را نميكنند. به راحتي روي زمين بلغزيد، پس اين دقيقاً همان كاري است كه او انجام داد!
اين كفش كه Onit Sokka Tiger نام داشت تا آنجا پيش رفت كه توسط تيم ملي بسكتبال ژاپن در المپيك مورد استفاده قرار گرفت و راه را براي دههها توسعه فني، كفشهاي نوآورانه و رشد يك برند ورزشي جهاني هموار كرد. .
تاريخچه اسكس
از زماني كه اسكس تأسيس شد، هميشه اين فلسفه را در ذهن داشت: "ذهن سالم در بدن سالم!" ». اين ديدگاه در اصل از يك ضرب المثل لاتين گرفته شده است. شايان ذكر است كه اين فلسفه به ميراثي تبديل شد كه حتي تا به امروز نيز جزء ضروري اين برند محسوب مي شود!
از ديدگاه آقاي اونيت سوكا، داشتن تحرك، داشتن رفاه و سلامت جسمي تك تك افراد جامعه ضروري بود. براي كمك به ديگران براي دستيابي به اين رفاه، او تصميم گرفت لباس ورزشي بسازد كه از همه قهرمانان حمايت كند، حركت را الهام بخشد و همه را تشويق كند كه سبك زندگي فعالي داشته باشند.
برند ورزشي Asics
نكات برجسته در تاريخچه برند Asics
آقاي اونيت ساكا كه كار خود را با كفش Onit Saka Tiger آغاز كرد، به ابتكارات خود ادامه داد و در گوشه اي از اين زمين ورزشي پيشگام نوآوري هاي بيشماري بود.
در طول دهه هاي 1950 و 1960، Onit Soka كفش هاي نوآورانه اي براي تنيس و واليبال نيز طراحي كرد. توسعه فني اين برند تا دهه 80 ادامه يافت. اين زماني بود كه Asics مواد GEL را به كفشهاي دويدن معرفي كرد - يك فناوري بالشتك انقلابي كه همچنان اولين انتخاب دوندگان در سراسر جهان است. Asics در ادامه كفش هاي مخصوص آژانس اكتشافات فضايي ژاپن را طراحي كرد.
با رشد بيشتر شركت، Skisدر سراسر جهان گسترش يافت و دفاتر و كارخانه هايي را در ايالات متحده، آلمان، آفريقاي جنوبي، پرو، برزيل، استراليا و غيره افتتاح كرد. امروزه Asicsداراي بسياري از فروشگاه ها، دفاتر، موسسات تحقيقاتي و توليدي است. گياهان در آسيا، آفريقا، اروپا و آمريكا.
در حالي كه اين برند به رشد خود ادامه داد، تأثير فرهنگي آن نيز در حال افزايش بود. در سال 1978، بروس لي در فيلم «بازي مرگ» يك جفت كفش Onit Soca Tiger Mexico 66پوشيد. اين كفش هاي زرد معروف بعدها الهام بخش فيلم معروف تارانتيتو شد كه آنها را به پاي شخصيت اصلي فيلم «بيل بكش» تبديل كرد.
امروزه تأثير فرهنگي اين برند به سمت همكاري با طراحان مد، افراد خلاق و قهرمانان در سراسر جهان تغيير كرده است. در جديدترين كمپين اين برند، "من خودم را حركت ميدهم"، آسيكس تلاش كرد تا تناسب اندام را ترويج كند و نسلهاي جوانتر را الهام بخشد و همه را تشويق كند تا داستانهاي حركتي خود را به اشتراك بگذارند. به عنوان مثال، يكي از اين تجربه ها با خطوط زير نوشته شده است:
"براي من، جنبش "من خودم را جابجا مي كنم" صرفاً به معناي بيرون رفتن از خانه و فعال بودن است. وقتي جوان تر بودم، داشتن يك سبك زندگي فعال نيروي محركه پشت روياهاي من براي بازي براي All Blacks بود. "حالا كه من من با Asics همكاري مي كنم، من اين فرصت را دارم كه به نسل هاي جوان الهام بخشم و آنها را تشويق كنم تا به سمت جلو حركت كنند و به روياهاي خود برسند."
آردي ساويا، ستاره راگبي و سفير اسكس
كفش ورزشي Asics
همان طور كه آقاي اونيت سوكا تصميم گرفت به جوانان ژاپني كمك كند، در نيوزلند نيز شروع به ايفاي همان نقش كرد.
در طول 40 سال گذشته، Asicsنقش برجسته اي در فرهنگ ورزشي نيوزلند ايفا كرده است. سال گذشته، اين برند اولين فروشگاه شاخص خود را در اوكلند افتتاح كرد و همچنان به يافتن راههاي جديدي براي حمايت و تشويق هلنديها براي فعالتر شدن و پيگيري انواع دستاوردهاي ورزشي ميپردازد.
از حمايت مالي از رويدادهايي مانند ماراتن هاي كوئين تاون و اوكلند گرفته تا مشاركت با قهرمانان و سازمان ها براي ترويج فرهنگ ورزش.
در طول سالها، اين برند با برنامه Weet-Bix Kids TRYathlon به هزاران كودك در سراسر جهان كمك كرده و با Vodafone Warriorsبراي حمايت از جامعه آنها همكاري كرده است. او همچنين از ميشل ونوس، ستاره تنيس نيوزيلندي حمايت كرده است تا بتواند در مسابقات گرند اسلم شركت كند و به اين مقام برسد.
برند Asicsنقش برجسته اي در ترويج فرهنگ ورزشي نيوزيلند - از حمايت از قهرمانان حرفه اي گرفته تا حمايت مالي از رويدادهاي ورزشي - تحقق روياي آقاي اونيت سوكا و آوردن همه نيوزلندي ها از خانه هايشان و به دنيا آمدن داشته است. سبك زندگي فعالتر و سالمتري داشته باشيد.
رهبر در لباس هاي ورزشي عملكرد: آينده Asics
لحظه الهامي كه در سال 1949 به آقاي اونيت سوكا رسيد، از آن زمان تاكنون در روح و روح برند Asicsباقي مانده است. در تمام سرمايه گذاري هاي اقتصادي و نوآورانه خود، خواه همكاري با قهرمانان و طراحان باشد، يا آزمايش فناوري هاي جديد در موسسه علوم ورزشي اسكس، اين برند همچنان بر چگونگي تقويت يك سبك زندگي فعال تمركز مي كند. و همه را تشويق كرد كه بيرون بيايند و فعال باشند.
آقاي اونيت سوكا در سال 2007 در سن 90 سالگي درگذشت. تا زمان مرگش، او با پشتكار در عمليات و فرآيندهاي شركت فعال بود و هميشه با طراحي هاي جديد تلاش مي كرد تا مرزهاي توليد محصول نوآورانه را پشت سر بگذارد و به آنچه كه بيش از همه مي خواست دست يابد: الهام بخش و پرورش دهيد." يك سبك زندگي فعال براي همه.»
- چهارشنبه ۱۳ مهر ۰۱ | ۱۸:۱۹
- ۳۴ بازديد
- ۰ نظر