11 حقيقت جالب در مورد كفش كه هرگز نمي دانستيد!!!!

1. مردان اولين افرادي بودند كه كفش پاشنه دار پوشيدند.

به گفته اسليت، در قرن دهم، مردان اسب سوار براي حفظ تعادل و ثبات سواره به چكمه هاي پاشنه بلند نياز داشتند. آيا از خود مي پرسيد چرا چكمه هاي كابويي پاشنه دارند؟!

از آنجايي كه در آن زمان اسب داشتن نشانه ثروت بود، پوشيدن كفش پاشنه بلند نيز نشان دهنده طبقه اشرافي و موقعيت اجتماعي بالاي افراد بود نه جنسيت آنها.

 

2. كفش هايي با كفي ضخيم توسط بازيگران يوناني براي نشان دادن حرفه خود پوشيده مي شد.

زماني كه بازيگران يونان باستان روي صحنه اجرا مي كردند، لباس بازيگران براي مخاطب براي شناسايي شخصيت ها بسيار مهم بود. شخصي در مركز كندي در مورد بازيگران فيلم هاي تراژدي مي نويسد كه كفش هايي به نام "Buskins" يا كفش هاي پاشنه بلند با كفي ضخيم پوشيده اند. از اين كفش ها براي نشان دادن برتري بازيگران تراژدي بر كمدي ها (كه جوراب هاي ساده مي پوشيدند) استفاده مي شد.

3. نام تنيس به دليل استفاده از رزين در كف آن گرفته شده است. اين كفش ها هنگام راه رفتن صدا ايجاد نمي كردند.

در اواخر دهه 1800، مردم تنيس را تنيس ناميدند. زيرا اين كفش ها داراي زيره رزيني بودند و رزين از ايجاد صدا در هنگام راه رفتن جلوگيري مي كرد. sneaky در زبان انگليسي به معناي آهسته و يواشكي راه رفتن است.

4. كفش هاي Louboutins با كف قرمز از الگوي نقاشي اندي وارهول الهام گرفته شده اند.

به گزارش نيويوركر، در سال 1993 لوبوتين قصد داشت كفشي با الهام از نقاشي وارهول از گل ها بسازد، و زماني كه نمونه اوليه آن ساخته شد، از ديدن كفش ها خوشحال شد، اما احساس كرد كه طرح هنوز كوتاه است. سپس به اطراف نگاه كرد و دستيار نقاش را ديد كه ناخن هايش را قرمز روشن رنگ مي كند. برس لاك دستيار را گرفت و تمام قسمت هاي مشكي زيره كفش را قرمز كرد.

5. درآمد ماهانه شما ممكن است تعيين كننده نوع كفشي باشد كه سر كار مي پوشيد.

Beso.com يك نظرسنجي از 6750 زن در سال 2013 انجام داد. بر اساس اين نظرسنجي، 71 درصد از زناني كه كمتر از 40000 دلار در سال درآمد دارند معتقدند كه هرگز كفش پاشنه بلند نمي پوشند. از سوي ديگر، 21 درصد از آنها حقوق سالانه 150000 دلار داشتند و گفتند كه در بيشتر روزهاي كاري كفش پاشنه بلند مي پوشند.

در اين ميان قيمت كفش اسپرت دخترانه از اهميت زيادي برخوردار بوده است.

6. مردم بيشتر از اينكه بخواهند از روند مد روز پيروي كنند، به خريد كفش معتاد مي شوند.

در مصاحبه اي كه در سال 2010 در مجله Cosmopolitan منتشر شد، سوزان فريس، MD و سردبير Footnotes: On Shoes، اظهار داشت كه اعتياد زنان به خريد كفش، ناحيه اي در جلوي مغز به نام نقطه جمع آوري را فعال مي كند و كفش ها اشيايي هستند كه باعث مي شوند. ايجاد اين نقطه در مغز اگرچه ممكن است برخي از زنان از آن آگاه نباشند. وي در اين رابطه اظهار داشت كه بسياري از خانم ها كفش را در چند قفسه در ذهن خود تصور مي كنند.

7. آدري هپبورن با معرفي كفش هاي راحت و افزودن آن به سبك هاي مختلف كفش، اعتبار اين سبك از كفش ها را به خود اختصاص داد.

هپبورن كفش‌هاي غيررسمي را به همان اندازه كه براي مردان ظاهر مي‌كند، براي زنان نيز خوب جلوه مي‌دهد. وال استريت ژورنال معتقد بود كه محبوبيت لوفرها افزايش يافته است زيرا آدري هپبورن آنها را در فيلم چهره خنده دار در سال 1957 پوشيده است.

 

8. دكتر مارتنز در اصل كفش هايي را با بالشتك هاي هوا در كف آن به عنوان چكمه هاي كار براي كارگران طراحي كرد.

نمونه بارز دكتر. Martens توسط مخترع آلماني Dr. مارتنز و دوستش دكتر. فانك كف اين كفش ها داراي بالشتك هاي كوچك بادي بود تا از پاها در برابر ضربه هاي خارجي محافظت كند. يك توليد كننده چكمه بريتانيايي اين كفش را در سال 1960 روانه بازار كرد و آن را به عنوان يك كفش قابل اعتماد در اختيار كارگران قرار داد. سرانجام، در دهه 1970، با جنبش ضد فرهنگ و موسيقي پانك بريتانيا محبوب شد.

9. سالواتوره فراگامو كفش گوه اي را زماني اختراع كرد كه ايتاليا از نظر تجارت با كشورهاي ديگر تحريم شده بود.

كفش هاي گوه اي در دهه 1940 به دليل نياز به استفاده از مواد ديگر براي ساخت پاشنه اختراع شدند. زيرا به دليل تحريم هاي اقتصادي عليه ايتاليا، فراگامو ديگر نمي توانست براي پاشنه كفش هاي سنتي خود فولاد بخرد. فراگامو در آن زمان گفت:

من تكه‌هاي چوب پنبه ساردينيا را فشرده كردم، آنها را به هم چسباندم، و كوتاه كردم و برش دادم تا تمام فضاي بين زيره و پاشنه را بپوشاند. ظاهراً پس از چند هفته، كفش گوه‌اي به يكي از محبوب‌ترين مدل‌هاي كفش آن دوره تبديل شد.

10. Havaianas از كفش هاي ژاپني الهام گرفته شده است.

به گزارش سايت برند Havaianas كفش هاي اين برند كفي صاف ندارند. زيرا آنها از زوري الهام گرفته اند. اين برند زوري را چنين توصيف مي كند: "كفش هاي معمولي ژاپني ساخته شده از توري پارچه و زيره برنج". به همين دليل است كه زيره كفش Havaianas داراي متن است.

11. جفري كمبل يك شخص واقعي است. اگرچه يافتن عكس هاي شما در اينترنت به سختي انجام مي شود.

از آنجايي كه جفري كمبل يك چهره مرموز باقي مي ماند، بسياري از مردم معتقدند كه او مردي خيالي است كه براي نمايندگي برند شركت خلق شده است. اما جفري كمبل يك فرد واقعي است كه خط توليد كفش اين برند را ايجاد كرده و همچنان به عنوان يك خط موفق ادامه دارد.

در سال 2013، Buzzfeed مي خواست با كمپبل صحبت كند. اما اين درخواست ملاقات بارها توسط جفري كمبل رد شد. سخنگوي داخلي اين شركت گفت:

"شركت ما ترجيح مي دهد كه جزئيات سازنده آنها پنهان بماند. ما مي خواهيم كفش هايمان و دختراني كه آنها را مي پوشند صداي ما باشند."

آنقدر كه خود جفري و شركتش حتي صفحه ويكي پديا هم ندارند!

فروشگاه كتوني برند 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.